Acasă > Literatură > Florian: Viespea şi albina, vol. Fables

Florian: Viespea şi albina, vol. Fables

În păhărelul unei flori,
O viespe vede o albină
Şi-i zice: „Noi sântem surori”.
Insectei, de mândrie plină,
Îi vine asta oarecum
Şi-i zice: „Noi surori? o! dragă,
De când sântem şi rude-acum?”
– „Auzi, de când! de-o viaţă`ntreagă”,
Îi zice viespea mânioasă.
Te rog, ia uite-te la mine:
Şi eu am aripi ca şi tine
Si eu am talie frumoasă.
Şi ţi-oiu mai spune, dacă-ţi place,
Ca sânt la fel şi-a` noastre ace”.
– „E drept”, albina i-a răspuns,
„Avem o armă de împuns,
Dar altfel ne servim de ea:
Eu, când m`atacă cineva,
Tu numai spre a face rău.
Tu zădăreşti, mă apăr eu”.

Teodor A. Naum, vol. Varia, 1926

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

