Acasă > Citate > Despre limita scepticismului

Despre limita scepticismului

„Nimeni nu abuzează fără riscuri de facultatea de a se îndoi.

Când, din problemele şi întrebările sale, scepticul nu mai extrage nici un principiu activ, nu numai că-şi simte sfârşitul aproape, ci chiar şi-l caută, aleargă spre el: să-i risipească alţii îndoielile, să-l ajute alţii să moară!

Neştiind ce să mai facă nici cu neliniştile şi nici cu libertatea lui, el tânjeşte după călău, îl doreşte, îl cheamă. Cei care n-au găsit răspuns la nici o întrebare suportă mai uşor tirania decît cei care au răspuns la toate.

Aşa se face că, în faţa morţii, diletanţii nu-şi dau atâta importanţă ca fanaticii, în vremea Revoluţiei, destui dintre foştii stăpâni au înfruntat eşafodul cu surâsul pe buze; când le-a venit rândul, iacobinii au urcat treptele neliniştiţi şi sumbri: mureau în numele unui adevăr, al unei prejudecăţi.” (Ispita de a existaCioran)

 

Categorii:Citate Etichete:, , , , ,
  1. Victor Dan Costache
    23 Iulie 2010 la 01:43

    Imi amintesc foarte bine de crima comisa umanitatii
    celor deportati in Baragan. Eram tanar 17-18 ani cand un coleg cu numele de Valentin, atat tin minte,
    ma roaga sa-l ajut se strecoare ceva materiale de constructie (cuie) si ceva foarte marunt. Nici el nici eu
    nu aveam bani prea multi. Am fost cu el noaptea pe la 2-3 si ne intorceam inapoi tot noaptea urma-
    toare, familia lui era refugiata din Basarabia si pe
    urma stramutati din regiunea Timisoarei. Tare as vrea sa-l revad, nu stiu cum sa-l caut. Eu eram tot un prigonit de regimul comunist, nu am fost nici pionier,
    utecist ori comunist. Poate isi aminteste, eu sunt cel
    care a fost torturat de Mizdrea si Jonson la scoala
    profesionala Dinamo Bucuresti pe str. Vatafului, am
    fost ars cu fierul inrosit in soba si pe urma dus la sectia de anchete pe Rahova. Ma bucur ca cineva scrie de atrocitatile mizerabilor.
    Daca doriti, puteti sa-mi scrieti.
    Cu stima si respect,
    V.C

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

